Strečing a jeho význam pri cvičení | FITBOX® CENTRUM

strecing FITBOX Centrum Košice - Nad JazeromPred a po každom cvičení by sme mali vykonávať pravidelný strečing. Hoci ide o činnosť, ktorá je odporúčaná profesionálnymi športovcami a tiež odborníkmi, napriek tomu ju mnoho cvičiacich zanedbáva.

Strečing = naťahovanie svalov do ich maximálnej pozície, v niektorých typoch strečingu dokonca až za maximálnu pozíciu. Tým poznáme niekoľko druhov strečingov a líšia sa od času, kedy sa majú vykonávať.

Samotný význam strečingu spočíva najmä v predchádzaní svalovej bolesti, pomáha proti kŕčom, a zabraňuje zraneniam. Je dôležitý pri regenerácii, nakoľko naťahovaním svalstva sa zvyšuje jeho flexibilita a zabraňuje sa skracovaniu svalov. Pomáha tiež predchádzať poškodeniam kĺbov a šliach.

Strecing FITBOX Centrum Košice - Nad Jazerom 2Strečing nemusíme vykonávať len na začiatku alebo na konci cvičenia, je vhodné ho zaradiť aj počas cvičenia (napr. keď sa idete napiť vody), takto sa svaly lepšie prekrvujú, majú vyššiu výkonnosť a nedôjde ku ich preťaženiu.

strecing FITBOX Centrum Košice - Nad Jazerom 1Dynamický strečing – spája sa rytmickými pohybmi (skákaním, kmitaním, otáčaním) vo vyššej intenzite. Mnoho ľudí používa tento typ strečingu na zahriatie pred cvičením, ale samotné prudké pohyby môžu viesť k zraneniu. Je preto vhodné ho zaradiť až po statickom strečingu, kde oba typy budú tvoriť súčasť rozcvičky.

Statický strečing – ide o naťahovanie svalov do maximálnej pozície, následne takto držíme sval natiahnutý cca 30-50 sekúnd a následne uvoľníme. Je vhodné ho vykonávať po cvičení, zmiernime tým príznaky svalovej bolesti.

 

Každopádne dôrazné a hlavne pravidelné vykonávanie strečingu by malo byť súčasťou každého cvičenia. Vaše svaly sa Vám zato odvďačia rýchlejšou regeneráciou a rýchlejším svalovým rastom.

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.